Na podstawie materiałów i informacji dotyczących analizy strategii marketingowej firmy „Wawel” S.A można wysunąć następujące wnioski:
Strategia marketingowa jest podstawą opracowywania planów marketingowych wdrażanych w toku bieżącej działalności „Wawel” S.A. Wybór strategii marketingowej przebiega w sekwencyjnie następujących etapach: rozpoznania rynku lub rynków docelowych, doboru składników marketingu mix do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, wykorzystania sprzyjającej koniunktury gospodarczej, neutralizowania negatywnych skutków zagrożeń ze strony środowiska zewnętrznego i optymalizowani zdolności produkcyjnej przedsiębiorstwa;
Cele marketingowe wyrażają to, co „Wawel” S.A chce osiągnąć przez działalność gospodarczą i jak działalność marketingowa wpłynie na wyniki. Okazja jest to okoliczność sprzyjająca zrobieniu czegoś lepiej, dzięki unikatowym zasobom i szczególnym umiejętnościom pracowników, umożliwiającym osiągnięcie sukcesu na rynku. Okazje „Wawel” S.A określa się przeprowadzając analizy środowiska, analizy branży przemysłowej, regularne poszukiwania, analizy i penetracje rynku oraz przez poznanie skali zadowolenia i niezadowolenia nabywców z produktów konkurentów, wyciąganie wniosków z przyczyn upadłości konkurenta, wygaśnięcia patentu konkurenta i zmian legislacyjnych;
W badaniach pozycji rynkowej „Wawel” S.A uwzględniono otoczenie bliższe i dalsze oraz jego potencjał wewnętrzny. W analizie makrootoczenia posłużono się scenariuszami stanów otoczenia. Ze scenariuszy wynikajże burzliwymi sferami są: technologiczna, międzynarodowa, ekonomiczna i społeczne;
Strategia rozwojowa i strategia marketingu mix, po zastosowaniu zalecanych zmian przyniesie firmie „Wawel” S.A wysokie zyski;
Koncepcje strategii rozwoju produkcji „Wawel” S.A są oparte na analizie portfela, czyli ogółu produktów wytwarzanych w przedsiębiorstwie, opracowanej przez Boston Consulting Group (BCG) oraz strategii inwestowania General Electric Company (GE) i strategii rozwoju przedsiębiorstwa M. Portera. Przedsiębiorstwo może dążyć do wzrostu zysku przez: wyższe nakłady na inwestycje, wzrost wydajności, poprawę pozycji na rynku, rosnące udziały w rynku, wysoką jakość oferowanych dóbr i usług oraz innowacje techniczne i marketingowe. Impulsy do wzrostu sprzedaży można znaleźć poprzez: penetrację rynku, rozszerzanie rynku, różnicowanie i integrację produkcji z dystrybucją. Integracja produkcji z dystrybucją może iść w trzech kierunkach: do przodu, do tyłu i poziomo.
Tak bardzo dobrze przygotowane
skomentowano: 2011-01-19 15:46:38 przez: gall
Dziekuję bardzo mi pomogło
skomentowano: 2012-12-09 16:16:05 przez: AGA
bardzo obszerny i dobry materiał. Dzięki
skomentowano: 2013-02-08 20:22:48 przez: kasia
Można się dowiedzieć kiedy ta praca została dodana? jest bardzo przydatna i wyczerpująca lecz potrzebowałabym jeszcze dane kiedy powstała ta analiza. Z góry dziękuję.
skomentowano: 2013-02-22 15:21:47 przez: nela
skomentowano: 2014-01-15 10:17:42 przez: rena
skomentowano: 2015-05-21 00:10:54 przez: Ula
skomentowano: 2015-05-27 11:58:41 przez: Monika
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.