www.eprace.edu.pl » strategia-marketingowa-wawel » Ogólna charakterystyka organizacyjno-ekonomiczna „Wawel” S.A. » Działalność produkcyjna

Działalność produkcyjna

Wawel zamierza w najbliższych latach rozwijać sprzedaż zagraniczną, także poprzez akwizycje. Spółka przewiduje, że zakończenie budowy nowego zakładu w Dobczycach nastąpi w II kwartale, zaś przeniesienie do niego produkcji - do końca lipca tego roku - poinformował Wawel w raporcie rocznym. "Pierwszym i najważniejszym celem zarządu na najbliższe lata będzie ekspansja zagraniczna, oparta zarówno na bezpośrednim eksporcie jak i ewentualnych przejęciach" - powiedział prezes Wawela Dariusz Orłowski. Głównymi kierunkami sprzedaży zagranicznej Wawela pozostaną Unia Europejska i Ameryka Północna. "Będziemy oczywiście pamiętać o rynkach wschodnich, w tym w szczególności o Rosji i Ukrainie, które to rynki ze względu na swą specyfikę wymagają bezpośrednich inwestycji"35. Zdaniem prezesa, nowe możliwości przyniesie spółce otwarcie zakładu w Dobczycach. Spółka poinformowała w raporcie, że zamierza ukończyć budowę nowego zakładu oraz dokonać rozruchu linii w II kwartale. "W okresie od czerwca do lipca 2006 roku planowane jest ostateczne ukończenie całego przedsięwzięcia inwestycyjnego oraz całkowite przeniesienie produkcji z zakładów znajdujących się w Krakowie do Dobczyc".

Obecnie Wawel prowadzi działalność produkcyjną w czterech zakładach zlokalizowanych w różnych punktach Krakowa. Spółka spodziewa się, że nowy zakład przyniesie jej obniżenie kosztów. Według wcześniejszych informacji Wawela, dzięki nowemu zakładowi w Dobczycach moce produkcyjne spółki mają zwiększyć się prawie dwukrotnie. Spółka informowała też wcześniej, że koszt tej inwestycji wynosi około 100 mln zł. Inwestycja w Dobczycach rozpoczęła się w II kwartale 2004 roku. Źródłem jej finansowania są środki własne oraz pochodzące z kredytu bankowego. Wawel przewiduje, że własne środki będą pochodziły z działalności spółki oraz ze sprzedaży nieruchomości w Krakowie. Spółka zawarła już przedwstępne umowy sprzedaży trzech nieruchomości, umowy przyrzeczone mają zostać podpisane w okresie maj - lipiec 2006 roku. Wawel poinformował w raporcie, ze w najbliższym czasie chce poprawić dystrybucję oraz świadomość posiadanej marki. Zamierza także poszerzać portfel swoich produktów. Spółka podała, że w 2005 roku nakłady inwestycyjne wyniosły 30,3 mln zł. W 2006 roku spółka zamierza wydać na inwestycje 49,512 mln zł. W 2005 roku Wawel osiągnął 217,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, 24,7 mln zł zysku operacyjnego oraz niemal 23 mln zł zysku netto. W 2004 roku przychody wyniosły 199 mln zł, zysk operacyjny prawie 18 mln zł, a zysk netto 18,7 mln zł.

Produkty firmy Wawel S.A obejmują36:

Tradycje Wawelu sięgają końca XIX wieku. W naszej ofercie znajdują się takie złote przeboje cukiernicze, jak nadziewane czekoladki Malaga, Tiki Taki i Kasztanki, pralinki Michałki zamkowe i Buławka, Mieszanka Krakowska w czekoladzie, karmelki Kukułki, Raczki, Fistaszkowe, batony Danusia, Maciek i Jacek, oraz linia czekolad - między innymi Krakowska Gorzka, Jagiellońska i seria Premium. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się spółką giełdową z pięcioprocentowym udziałem w rynku. Pod koniec roku w podkrakowskiej gminie Dobczyce powstanie nasza nowa fabryka. Szczegółowe informacje dotyczące wyników firmy znajdą państwo w każdym serwisie giełdowym37.



komentarze

Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.